Implantáció

Mi is ez?

Az implantáció titánból készült csavar beültetése  az alsó vagy felső állcsontba, a hiányzó foggyökerek, fogak pótlására.

Nagyon fájdalmas?

Az implantáció nem fájdalmas, helyi érzéstelenítésben történik rendelőnkben, akárcsak egy fogtömés, fogkő eltávolítás vagy fogcsiszolás. Talán annyi különbséggel, hogy a fogbeültetés során Ultracain-t használunk, mely egy nagyobb hatékonyságú, mélyebb érzéstelenséget adó anyag, mint az általában használt Lidocain.

A beavatkozás után fájdalomcsillapítót kap a páciens, melynek mértéke egyénenként és a beültetett implantátumok számától függően változhat. Valakinél elég egy tabletta bevétele, mások néhány napig igénylik.

Nekem is lehet?

• A páciensek nagy többségének lehet.
  • Nem akadály a magas életkor ( 80 év felettieknek is csináltunk már implantátum beültetést)
  • A véralvadásgátló gyógyszerek szedése sem jelent problémát. Bizonyos gyógyszereket el lehet hagyni ideiglenesen, másoknál háziorvossal, belgyógyásszal való konzultáció után átállítható egyéb, az implantációt nem akadályozó gyógyszerre.
  • Ellenjavallatot, bizonyos, csontra ható gyógyszerek szedése és a gyenge általános állapot jelenthet, illetve a titánra való allergia, de ez extrém ritka.

Mikor lesz ezzel használható fogam?

Olyan végleges, vagy hosszú távú ideiglenes pótlást készítünk, melyet a páciens tud 1 nappal vagy 1-1,5 héttel az implantáció után viselni, esztétikus és rágni is lehet vele.

Hogyan juthatnék bővebb információhoz?

Ebben tudunk segíteni, kérjen időpontot konzultációra, hogy személyre szabottan tudjuk tájékoztatni az Ön számára lehetséges fogpótlási lehetőségekről!

Amennyiben nagyon elfoglalt, küldhet e-mail-en egy önről készült panoráma rtg-t, vagy akár az alsó-felső fogazatáról készíthet a telefonjával fényképet (e-mail, Viber, Whatsapp).

Ezek alapján egy megközelítő árkalkulációt tudunk készíteni.

Hogy történik az implantáció?

A tevezéshez szükség van panoráma rtg-re és alsó-felső lenyomatvételre (fájdalmatlan, 5-10 perc) , bizonytalanabb csontkínálat esetén CT felvétel készítésére.

A beavatkozást megelőzi a Beleegyező Nyilatkozat és az Egészségügyi Kérdőív kitöltése, illetve egy személyes konzultáció, melyen az orvos tájékoztatja Önt a kezelés várható lefolyásáról és Ön is felteheti kérdéseit.

Az implantáció során, helyi érzéstelenítésben, a fogszakorvos az ínyen keresztül, az implantátum gyártó által előírt előfúrókkal az alsó vagy felső állcsontban előkészíti az implantátumágyat, majd behelyezi a csavar formájú, titán fogimplantátumokat. Ha megfelelő az elsődleges rögzülés a csontban, akkor azonnal lenyomatvétel következik, majd néhány napon belül tartós ideiglenes vagy végleges fogpótlás kerül a páciens szájába.

Mennyibe kerül?